Garantie & Herroepingsrecht

Mocht er onverhoopt iets niet geleverd zijn zoals verwacht, of dat er een schade geconstateerd wordt, dan bent u bij ons ook aan het juiste adres. Ons doel is om alles zo volledig en correct mogelijk af te leveren.

ONLINE SERVICE AANVRAAG INDIENEN: Bezoekt u deze pagina om uw service aan te melden.

Garantie

Garanties worden door de fabrikanten van onze (maatwerk) deuren afgegeven. Dit betekent dat u in de meeste gevallen 10 jaar garantie* op de binnendeuren van Sedex en Cando ontvangt en zelfs 12 jaar op de ProPorte deuren. Deze fabrieksgarantie bepalingen gelden naast de wettelijke garantie, zoals ook is vastgelegd in de algemene voorwaarden thuiswinkel (art. 10). Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat men er in redelijkheid van mag verwachten.

* Per deur wordt de garantie aangegeven. Op CanDo board, tuin en brandwerende deuren wordt 2 jaar garantie gegeven.  Op de ProPorte barn deuren is geen garantie te verlenen. 

Herroepingsrecht

Het herroepingsrecht geldt niet voor op maat gemaakte producten. Svedex deuren zijn altijd maatwerkdeuren. Onder maatwerk valt ook een bewerking op de deur, denk aan glas montage in fabriek of een slotgatfrezing. CanDo board deuren kunnen helaas niet retour. Losse accessoires mag u retourneren mits ze ongebruikt en onbeschadigd zijn en indien mogelijk in de originele staat van de verpakking verpakt. Hiervoor geldt een herroepingstermijn van 14 dagen. Het reeds betaalde bedrag (incl. evt. verzendkosten) wordt zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van de herroeping, terugbetaald. Wij mogen wachten totdat wij de producten hebben ontvangen of totdat de klant aantoont de producten te hebben geretourneerd. Terugbetaling gebeurt met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de klant heeft betaald.

Eventuele verzendkosten voor het retourneren van losse accessoires zijn voor rekening van de consument. Het retourneren van deuren kost € 35,- transportkosten en € 40,- voor de eerste deur. Heeft u meerdere deuren die retour moeten, dan zijn de daaropvolgende kosten € 20,- per deur.

Losse asseccoires kunnen retour gestuurd worden onder vermelding van uw ordernummer naar:

Deurengigant.nl
Kwadijkerkoogweg 16 A
1442LA Purmerend

Wenst u zelf uw deur(en) retour te brengen? Dan kan dit na overleg met de klantenservice naar:

Swijnenburg Transport
Hulsenboschstraat 12
4251LR Werkendam

Wat houdt het herroepingsrecht in?
Voor artikelen die niet op maat gemaakt zijn geldt het volgende:
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na levering. 

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons binnen 14 dagen na levering per post, per fax of e-mail op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. 
U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.U zou ook gebruik kunnen maken van het Europese modelformulier voor herroeping, te vinden onderaan de Thuiswinkel-voorwaarden in de bijlage.
U dient de goederen zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of  te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten zo spoedig mogelijk en in ieder geval niet later dan 14 dagen na de ontbinding van ons terug. Dit geldt niet voor eventuele extra kosten ten gevolge van uw eigen keuze voor een duurdere leveringswijze dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering.

Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Wij kunnen kosten in rekening brengen indien de goederen door u beschadigd zijn geraakt.

Klachten

Wij doen onze uiterste best om u snel en goed van dienst te zijn. Maar natuurlijk kan er wel eens iets misgaan. Ook in dat geval zullen wij alles zo goed mogelijk oplossen. Conform de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel ontvangt u van ons een inhoudelijke reactie binnen 14 dagen. 

Heeft u een klacht? Omschrijf uw klacht dan nauwkeurig en vermeld altijd uw bestelnummer en de aankoopdatum. Meld uw klacht zo snel mogelijk op één van de volgende manieren:

  • stuur een email naar info@deurengigant.nl
  • bespreek uw klacht telefonisch met onze klantenservice 085 - 210 235 1

of stuur een brief naar:

Deurengigant
Kwadijkerkoogweg 16a
1442 LA Purmerend NH 
085 - 210 23 51

Komt u er met ons niet uit? U kunt dan altijd uw klacht of geschil voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel. Meer informatie hierover vindt u op www.sgc.nl.
In het geval van een klacht/geschil kunt u ook terecht bij het Europese online geschillenplatform (ODR).

Wij bieden u een professionele montage service. Wij meten deuren in en monteren deze door het hele land (behalve op de waddeneilanden).

Onze (maatwerk) deuren zijn altijd haaks. Heeft u een oud huis met scheve kozijnen, dan schaven wij in het werk de deuren op maat. Ook in het geval van de Svedex afgelakte deuren dienen wij soms aanpassingen aan de deur te doen. Dit doen wij altijd aan de hangzijde, de onder en/of bovenkant. Aan de sluitzijde, de kant waar het slot zit, kunnen wij deze Svedex deuren niet bewerken.

De proporte Barn deuren worden helaas niet door ons gemonteerd.

Wilt u meer weten over onze service, neemt u dan contact op.

Wilt u weten wat het monteren van uw deur kost? Plaats uw deur in het winkelmandje. Daar tonen wij meteen onze montageprijs.

Algemene voorwaarden Cookies Privacybeleid ©2019 Deurengigant.nl