Gigantisch logo x

Cookies op deurengigant.nl

Om je een zo goed mogelijke ervaring te geven van onze websites, maken wij gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. Wij maken gebruik van functionele, analytische en marketing cookies. Zo zorgen we ervoor dat we persoonlijke content kunnen laten zien. Als je geen toestemming geeft voor deze cookies, dan kan dit een negatief effect hebben op de functies van de website. Door te klikken op weigeren worden alleen functionele cookies geplaatst. Als je wilt dat onze website goed werkt, dan kunt u de cookies accepteren. Lees hier alles over ons cookiebeleid.
Accepteer

Garantie & Herroepingsrecht

Mocht er onverhoopt iets niet geleverd zijn zoals verwacht, of dat er een schade geconstateerd wordt, dan ben je bij ons ook aan het juiste adres. Wij willen je vragen om contact op te nemen met onze klantenservice. Ons doel is om alles zo volledig en correct mogelijk af te leveren.

Garantie

Garanties worden door de fabrikanten van onze (maatwerk) deuren afgegeven. Dit betekent dat je in de meeste gevallen 10 jaar garantie* op de binnendeuren van Svedex en Cando ontvangt en zelfs 12 jaar op de Moodplus deuren. Deze fabrieksgarantie bepalingen gelden naast de wettelijke garantie, zoals ook is vastgelegd in de algemene voorwaarden thuiswinkel (art. 10). Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat men er in redelijkheid van mag verwachten.

Om aanspraak te kunnen maken op garantie en om zo lang mogelijk te kunnen genieten van de nieuwe deuren hebben wij een aantal belangrijke punten op een rijtje gezet. Let op! Wanneer deze punten niet opgevolgd worden, kun je geen aanspraak maken op garantie.

Klik op de link voor meer informatie.

* Per deur wordt de fabrieksgarantie aangegeven. Op CanDo board, tuin en brandwerende deuren wordt 2 jaar fabrieksgarantie gegeven. Op de Moodplus barn deuren is geen fabrieksgarantie te verlenen.

Herroepingsrecht

Het herroepingsrecht geldt niet voor op maat gemaakte producten en producten die niet geretourneerd kunnen worden.
Svedex producten (o.a.. deurbeslag, kozijnen en deuren) zijn altijd maatwerk. Onder maatwerk valt ook een bewerking op de deur, denk aan glas montage in fabriek of een slotgatfrezing. CanDo board deuren, (steigerhouten) barndeuren, industriële deuren, gelakte deuren kunnen helaas niet retour. 

Losse accessoires mogen geretourneerd worden. Hiervoor heb je een bedenktijd van 14 dagen. Houd hierbij wel rekening dat het volledige aankoopbedrag alleen gecrediteerd kan worden als de artikelen ongebruikt en onbeschadigd in de originele verpakking worden geretourneerd. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Wanneer de verkoper het product heeft gefinancierd, bijvoorbeeld door het verstrekken van een lening, wordt de financieringsovereenkomst automatisch ontbonden als de consument gebruikmaakt van het herroepingsrecht.

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.

Eventuele verzendkosten voor het retourneren van losse accessoires of standaarddeuren zijn voor rekening van de consument. Indien u gebruik maakt van onze eigen retourprocedure voor deuren, kost het retourneren € 75,- voor de eerste deur. Indien er meerdere deuren retour moeten, dan zijn de daaropvolgende kosten € 20,- per deur. 

Graag verzoeken wij om de losse accessoires onder vermelding van het ordernummer te retourneren naar: 

Deurengigant.nl
Nijverheidsweg 10
1442LD Purmerend

Wat houdt het herroepingsrecht in?
Voor artikelen die niet op maat gemaakt zijn geldt het volgende:
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na levering. 

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, dien je ons binnen 14 dagen na levering per post of e-mail op de hoogte stellen van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen. Hiervoor kan je gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.
Je kan ook gebruik kunnen maken van het Europese modelformulier voor herroeping, te vinden onderaan de Thuiswinkel-voorwaarden in de bijlage.
Je dient de goederen zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of  te overhandigen. Hierbij ben je op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken

Als je de overeenkomst herroept, ontvangt je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief eventuele standaardkosten voor de heenzending zo spoedig mogelijk en in ieder geval niet later dan 14 dagen na de ontbinding van ons terug. Dit geldt niet voor eventuele extra kosten ten gevolge van jouw eigen keuze voor een duurdere leveringswijze dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering.

Je bent alleen gehouden de eventuele montagekosten te betalen voor de montagedienst tot het moment van ontbinding.

Wij betalen terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de oorspronkelijke transactie is verricht, tenzij er uitdrukkelijk anderszins door jou is ingestemd; in ieder geval zullen er voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Wij kunnen kosten in rekening brengen indien de goederen door de consument beschadigd zijn geraakt.

Klachten

Wij doen onze uiterste best om je snel en goed van dienst te zijn. Maar natuurlijk kan er wel eens iets misgaan. Ook in dat geval zullen wij alles zo goed mogelijk oplossen. Conform de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel ontvang je van ons een inhoudelijke reactie binnen 14 dagen. 

Heb je een klacht? Omschrijf deze dan nauwkeurig en vermeld altijd het bestelnummer en de aankoopdatum. Meld jouw klacht zo snel mogelijk op één van de volgende manieren:

  • stuur een email naar info@deurengigant.nl
  • bespreek de klacht telefonisch met onze klantenservice 085 - 210 235 1

of stuur een brief naar:

Deurengigant
Nijverheidsweg 10
1442 LD Purmerend NH 
085 - 210 23 51

Lukt het niet om er met ons samen uit te komen? Dan kan je altijd de klacht of het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel. Meer informatie hierover vind je op https://www.degeschillencommissie.nl/.
In het geval van een klacht/geschil kan je ook terecht bij het Europese online geschillenplatform (ODR).

 
 
Algemene voorwaarden Cookies Privacybeleid ©2024 Deurengigant.nl